Hazánkban az általános iskolai zeneoktatás módszere még nem forrott ki teljesen. Tekintve, hogy a tanárok időrendi sorrendben haladnak a zene tanítása során, így a diákok először egyházi énekekkel találkoznak. Ez a középkori vallásos komolyzene természetéből fakadóan nehezebben értelmezhető, megfelelő érettség szükséges hozzá.
A könnyebben érthető, romantikus és érzelmesebb klasszicista korszak esetében is gyakran előfordul, hogy olyan művek kerülnek a tananyag középpontjába, amelyek nem a megfelelő korosztálynak szólnak. Érhető, hogy ebben a helyzetben a diákok egyre inkább elfordulnak a komolyzenétől és sokkal kevesebb az esély rá, hogy a későbbiekben megszeressék azt. A fent említettek nemcsak az általános iskolai oktatásra, hanem a felsőoktatási intézményekre is igaz.
Ennek követkeménye, hogy csak azok tudják behatóbban megismerni a komolyzene világát, akik tudatosan, erre hivatott intézményben mélyítik el a tudásukat. Fontos már fiatal korban megismertetni a gyermekekkel a zene csodáit, hiszen elképesztő élményt szerezhetnek általa.