Az internet számos területét irányítja az életünknek, a szórakozástól kezdve, a munkán keresztül egészen a vásárlásig. Akik webáruházat üzemeltetnek, jól tudják, hogy nem ők találták fel a spanyol viaszt, ebből pedig az következik, hogy számos konkurens céggel kell folyamatos versenyfutást folytatniuk. A sikeres webshopok nem tarthatnák a tempót a rivális boltokkal, ha nem fejlődnének folyamatosan, a webáruház keresőoptimalizálás révén pedig nagyban megkönnyíthetik a dolgukat. De mit is jelent tulajdonképpen a webáruház keresőoptimalizálás? Annyit már előre érdemes tudnunk, hogy a szóban forgó folyamat kötelező lépéseinek a betartásával megsokszorozhatjuk a webshop látogatottságát, ezáltal a potenciális vevőkör is szélesedni fog. Ez a hosszadalmas és roppant összetett folyamat azonban profi fejlesztőkből álló csapatot kíván, így abban az esetben, ha a webáruház keresőoptimalizálása a cél, mindenképpen érdemes már előre és jó alaposan körülnéznie a piacon.
Sokan tévesen azt gondolják, hogy az elegendő számú kulcsszavak elhelyezése a termékleírásban már garantált siker, ám ennél jóval többet kell tennie annak, aki a webáruház keresőoptimalizálás mellett teszi le a voksát. A már említett kulcsszavak megfelelő számú szerepeltetése a megfelelő helyen, a képek és a videók elhelyezése, a termékleírás lehetőségeinek a kiaknázása mind olyan lépések, amelyek előbb vagy utóbb az eladási mutatókat is felfelé fogják mozgatni. A témába belemélyedve azt fogjuk tapasztalni, hogy a webáruház keresőoptimalizálás több módszerrel is kivitelezhető, hiszen mind a főoldal, mind a kategória- vagy a termékoldal optimalizálása is lehetséges.