Nem lehet eleget hangsúlyozni a megelőzés fontosságát a fogászatban: minden területen fontosak a rendszeres orvosi szűrővizsgálatok, és legkésőbb kétéves kortól el kell kezdeni a fogászati szűrővizsgálatot is. Ez azt jelenti, hogy félévente legalább be kell jelentkeznünk a fogorvosunkhoz, hogy rendszeresen nyomon követhesse fogaink állapotát, és időben észrevegye, ha probléma kezd kialakulni valamelyik fogunkkal.
A fogorvos ugyanakkor bizalmi ember is: nem mindegy, hogy szívesen járunk-e hozzá rendszeresen, vagy inkább minden erőnkkel, akár nem is tudatosan, de kerüljük a vele való találkozást?
Milyen a jó szakember? Hogyan válasszunk számunkra megfelelő fogorvost? Íme néhány szempont, mielőtt döntünk!
A jó fogorvos nemcsak a szakmáját műveli felsőfokon, nemcsak a legújabb technológiákkal dolgozik, nemcsak széles körű tapasztalata van a különböző eljárásokról és beavatkozásokról, azok személyre szabásáról, hanem a betegei személye is fontos a számára, és dolgozik azon, hogy mindenkinek saját személyisége, előtörténete, viszonyulása szerint tudja biztosítani a korrekt, szakmai, emberi, pontos tájékoztatáson alapuló ellátást. Meg tudja nyugtatni nemcsak a gyerekeket, hanem azokat az embereket is, akiknek korábbi traumáik különösen nehézzé teszik az esetleges beavatkozások elviselését. A jó fogorvos mindig kikérdezi először a betegét, elbeszélget vele, és ha érzékeli annak nyugtalanságát, akkor arra is van megoldása, technikája, hogy az ilyen helyzeteket kezelje.
További szempont a kiválasztásnál, hogy fogorvosunk klinikája mennyire felszerelt, és lehetőség van-e a legszélesebb skálájú vizsgálatok és beavatkozások elvégzésére szükség esetén. Például ha röntgenképet kellene készíteni egy foggyökérről, meg lehet-e oldani ezt is helyben, vagy még további köröket kell futnunk a városban? Ez egyáltalán nem mindegy!
Sokat nyom a latban az is, hogy fogorvosunkról és klinikájáról a kiválasztása előtt tudunk-e megfelelően informálódni. Egy olyan klinika, amelynek honlapján bemutatják az ott dolgozó személyeket, elolvashatjuk szakmai hitvallásukat, esetleg betegeik visszajelzéseit, nagyobb fokú bizalmat kelt minden kliensben.
Még egy fontos szempont a szolgáltatások állandó minősége is, hiszen az alapján döntünk hosszú távon egy fogorvos mellett. Ha első alkalommal sok odafigyelést kapunk, és jó benyomással távozunk, de következőkor mintha futószalagon lennénk, úgy érezzük magunkat a fogorvosi váróban és a kezelőszékben, akkor nem biztos, hogy következő alkalommal is érdemes ugyanoda visszamenni. Ha nem kapunk sem megfelelő információkat a fogorvosunktól, és nekünk sincs esélyünk azokat elmondani, mert egyből a szánkba nyúlnak kérdezés nélkül, akkor valószínűleg legközelebb inkább egy másik fogorvost, egy másik klinikát hívunk fel időpontért. És jól tesszük: mindenki megérdemli a jó minőségű fogorvosi ellátást, és kliensként választhatunk, hogy melyik fogorvos hozzáállása, munkamódszere, szakmai tudása és emberi viszonyulása a legszimpatikusabb számunkra.
Ha megtaláltuk a számunkra ideális fogorvost, és nem az ország tulsó felében rendel, mondhatjuk, hogy megütöttük a főnyereményt. Ahhoz ugyanis, hogy az egész család apraja-nagyja évente legalább kétszer eljusson fogorvoshoz, az is roppant fontos logisztikai szempont, hogy egy olyan fogorvost válasszunk, akinek a rendelője közel van a lakóhelyünkhöz. Ha Sepsiszentgyörgyön vagy a város vonzáskörzetében élünk, a Fusion Dental sepsiszentgyörgyi fogászati rendelőben mindent megtalálunk, amire szükségünk lehet! A Fusion Dental Sepsiszentgyörgy egyik legnagyobb fogászati klinikája, amely technikai felszereltségét tekintve kiemelkedő helyet foglal el nemcsak Kovászna megyében, hanem az egész régióban. Időpontkérésért írj az info@fusiondental.ro címre, vagy hívd a +40 770 705 705 telefonszámot. További információkat honlapunkon találsz: fusiondental.ro. Fordulj hozzánk bizalommal!